سمن
فرهنگی اجتماعی
روز دانشجو مبارکباد ./

دانشجو روزت مبارک

به زودی

 با دعوت ودرمعیت جناب آقای رسولی مدیر گروه محترم سازمان های مردم نهاد استانداری خوزستان بعنوان مدیر عامل شبکه تخصصی سمنهای علمی و پژوهشی استان خوزستان در تاریخ 12بهمن 94 به نمایشگاه فوق الذکر اعزام و از دستاوردها و فنون و توانمندیهای سمنهای استان اصفهان بازدید میدانی بعمل آوردیم .

در این نمایشگاه حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی اعم از سمنهای خیریه، علمی و پژوهشی، آسیب های اجتماعی، حمایت از حیوانات، عمران و آبادی ، فن آوری و اطلاعات و .....اقدام به برپایی غرفه نموده و محصولات و اقدامات مؤثر خود را به نمایش گذاشتند .

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

 

نشست هم اندیشی شهردار خرمشهر با فعالان اجتماعی و فرهنگی

اولین نشست هم اندیشی محمد علی دوایی فر شهردار خرمشهر بافعالان اجتماعی و فرهنگی خرمشهر در مورخ 94/10/1 ساعت 14:30 در سالن اجتماعات اداره مرکزی شهرداری

 

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری خرمشهر:

اولین نشست هم اندیشی محمد علی دوایی فر شهردار خرمشهر بافعالان اجتماعی و فرهنگی خرمشهر در مورخ 94/10/1 ساعت 14:30 در سالن اجتماعات اداره مرکزی شهرداری  و به پیشنهاد واحد فرهنگی و اجتماعی شهرداری خرمشهر با هدف شناخت و بررسی حوزه فعالیت و ماموریتهای شهرداری، بررسی میزان مشارکت مردم در امور اجتماعی مرتبط با اهداف شهرداری ، راههای جذب مشارکت آحاد مردم جهت رشد فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی در محلات ، بررسی علل عدم مشارکت و هنجارشکنی اجتماعی ، راههای تقویت نشاط و طراوت اجتماعی ، بررسی و شناخت طرق موثر جهت نگهداری پایدار از امکانات و دارائیهای اجتماعی در محلات با حضور و مشارکت فعالان عرصه اجتماعی ، دبیران و فعالان سازمانهای مردم نهاد ، مدیران و فعالان شبکه های اجتماعی ، فعالان مساجد و برخی از خبرنگاران برگزار شد.

فعالان فرهنگی و اجتماعی نیز ضمن بیان نظرات ، پیشنهاد و سوالات خود در مورد مشکلات شهر و رفع  موانع موجود  و ارائه اهم علل و راههای برون رفت  از معضلات و آسیب های اجتماعی از طریق فعالیت های مدنی و اعلام همکاری مشترک ، خواستار تقویت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری شدند.

در ادامه این نشست صمیمی و دوستانه ، شهردار خرمشهر ضمن عرض خیر مقدم و استقبال از فعالان عرصه فرهنگی واجتماعی ، طرح ها و ایده های جدید خود را مطرح که مورد استقبال و تشویق همه حضار نیز قرار گرفت.

شهردار خرمشهر با بیان اینکه جوانان سرمایه اصلی هرکشور به شمار میروند و خرسندیم که جوانان ومردم خرمشهر به لزوم مطالبه گری تاکید ویژه دارند و در اداره امور شهر خود با فعالیتهای فرهنگی واجتماعی مشارکت می نمایند افزود : درآمد و عوارضات حاصله درهر محله توسط شهرداری خرمشهر باید صرف همان محله شود.

 

شهردار خرمشهر ضمن تشکر از همه فعالان فرهنگی و اجتماعی ، خواستار ارتباط مستمر و برقراری جلسات و نشست های هم اندیشی مشترک بین این عزیزان و شهرداری خرمشهر شد. این نشست ساعت 16:30 با ذکر صلواتی برمحمد و آل محمد(ص) خاتمه یافت./

 

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

نتیجه نشست اجتماعی ثابت هفتگی رها مورخ 8 اسفند

طی برگزاری نشست اجتماعی ثابت هفتگی رها در تاریخ 8 اسفند با حذف مشترکات از بین 10 موضوع مطرح شده ، موضوع (بررسی وضعیت بیمارستان ولیعصر (عج) با رای اکثریت بعنوان موضوع پژوهشی انتخاب گردید .

لذا خواهشمند است با هدف رفع و کاهش معضلات درمانی شهرستان ، ما را در شناسایی نواقص و معایب مربوط به تنها بیمارستان شهرمان یاری نمایید .

عزیزان میتوانند مطالب خود را از طریق واتساپ به شماره 09337570747 ارسال و یا  در ذیل این مطلب در قسمت نظرات درج نمایند . 

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

طرح برپایی نمایشگاهی از عملکرد 8 ساله سازمان مردم نهاد جمعیت پرسشگران جوان استان خوزستان

مقدمه:

امروزه لزوم حضور سازمان های مردم نهاد در تمامی حوزه ها امری آشکار و بی بدیل در جهان محسوب می شود .  تمام حکومت های دنیا واقفند که نمی توان بار تمام مسئولیت های سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی را بر دوش دولت انداخت و انتظار موفقیت داشت و مشارکت شهروندان از طریق ساز و کارهای تعریف شده امری لازم و ضروری است .
این مشارکت به معنی بسیج نیروها، سهیم بودن در مسئولیت ها ، تقسیم کارها ، همکاری های مشترک و قدرت و تفويض اختيارات است که در همه ی اینها امر مهم خود باوری، خود اتکایی و عدم تمرکز وجود دارد بنابراین این موارد نه تنها از قدرت و اهمیت دولتها نمی کاهد بلکه راهی مطمئن وشایسته جهت پیشرفت و اهمیت دولتها است.

 این مشارکت ها تا حد بسیار زیادی بستگی به کمیت و کیفیت ورود دولت و نهاد های دولتی به امرمشارکت سمن ها در امور دارد و از طرفی دیگر نوع بینش ، برخورد و تلقی سازمانهای مردم نهاد نسبت به حوزه فعالیت و قدرت و اختیارشان هم حائز اهمیت است .
سمن ها باید خود را بازوان اجرایی دولت ها و یار و مددکار ارگان های دولتی در اجرا و انجام امور بدانند نه آنکه دولت ستیز و دولت گریز باشند.

لذا طبق مفاد فوق و با توجه به مطالعات صورت گرفته در حوزه جغرافیایی شهرستان خرمشهر ما بر آن شدیم که با اهداف ذیل نمایشگاهی را بمدت 10 روز در شهرستان خرمشهر برپا نماییم .

قابل ذکر است شهرستان خرمشهر که معرف حضور همگان است از بیماری اجتماعی رنج میبرد و عدم مشارکت مردم وخصوصا" جوانان در حوزه اجتماعی خود سبب اصلی عقب ماندگی شهر از لحاظ فرهنگی ، اقتصادی و حتی سیاسی است که امید است با برپایی این نمایشگاه گامهای موثری در نیل به اهداف اجتماعی نهادینه گردد .

 

 

 

 

اهداف :

ارائه عملکرد سمن ودیگر سمنهای داوطلب.

تبیین هر چه بیشتر فعالیت های حوزه اجتماعی .

تشویق جوانان به فعالیت اجتماعی .

تقویت افزاییی سمنها .

معرفی ظرفیت سمنها.

آشنایی مردم خصوصا"جوانان به فنون تسهیلگری اجتماعی.

معرفی نخبگان و فعالان اجتماعی .

سمن زایی و ایجاد رقابت سالم .

برنامه های جانبی ارائه خدمات اجتماعی:

ارائه مشاوره های بالینی بصورت رایگان .

ارائه مشاوره تحصیلی بصورت رایگان.

ارائه راههای پیشگیری از اعتیاد و... بصورت رایگان .

برگزاری کارگاه های توانمند سازی با موضوعات مختلف بصورت رایگان.

برگزاری نشست های نقد و بررسی(میزگرد اجتماعی) در خصوص اهم موضوعات شهرستان مرتبط با حوزه فعالیت های اجتماعی شهرستان .

دعوت از مقامات شهرستان و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در صورت صلاحدید .

عزیزان میتوانند نظرات و پیشنهادات خود را به نشانی www.saman-kh.loxblog.comویاپست الکترونیکی hossin.motorchi@yahoo.com و یا سامانه30008940632003 ارسال نمایید .

ضمنا شماره واتساپ سمن نیز 09337570747 مباشد .

زمان پیش بینی شده  3 خرداد  94 لغایت 9خرداد94 

 مکان پیش بینی شده مقابل مسجد جامع خرمشهر


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

این نشست بمنظور رهایی ، کاهش و رفع معضلات و آسیب های اجتماعی شهرستان خرمشهر با استفاده از فنون روز اجتماعی منجمله فن تسهیل گری اجتماعی بصورت هفتگی  راه اندازی می شود .

مطمئنا" از آنجا که اعضای سمن و افراد ملحق به آن عموما" افراد نخبه ، کارشناس و تحصیلکرده هستند بر خود لازم میدانیم طرح اجرایی خود را نیز تعریف و اعلام نماییم .

-نطر سنجی و معضل یابی با نظر مستقیم اعضای دارای حق رای نشست

-دفاعیه کوتاه نظریه پردازان و شرح موضوع پیشنهادی 

-رای گیری اعضای دارای حق رای نشست و شناسایی موضوع اهم

-شناسایی دستگاههای مرتبط با موضوع پژوهش انتخاب شده و انجام هماهنگی های لازم 

-بررسی علمی علل بروز معضل و آسیب ذکر شده

-بررسی و شناسایی راههای برون رفت از معضل و آسیب ذکر شده

-جمع بندی و نتیجه گیری توسط کارگروه تخصصی 

-تنظیم سند پژوهشی با چشم انداز کوتاه مدت و بلند مدت همراه با طرح توجیهی

-تشکیل جلسه با دستگاههای مرتبط و ارائه نتیجه پژوهش علمی

-اجرای طرحهای میدانی در جهت کاهش و رفع معضل موضوع پژوهش 

شایان ذکر است با توجه به میزان و گرایشهای تحصیلی مختلف ، علاقمندیها، توانمدیها، وتخصص افراد شرکت کننده در اولین حضورشان در نشست استعلام و از طریق امور جذب و سازماندهی سمن در کارگروههای مربوطه سازماندهی میشوند 

بدیهی است هر کارگروه با 3 کارشناس آغاز به کار میکند .

به همین مناسبت جلسه بعدی نشست اجتماعی رها 

 در تاریخ 94/8/22 روز جمعه راس ساعت 16 تا18

در محل سالن اجتماعات اداره بهزیستی واقع در میدان معلم (فرمانداری قدیم)جنب پل قدیم رسما" برگزار می گردد .

لذا از کلیه نخبگان ، صاحب نظران، فعالان فرهنگی و اجتماعی ، دانشجویان و عموم شهروندان پرسشگر و دلسوز جهت مشارکت و هم اندیشی دعوت بعمل می گردد .

امید است در سایه امام زمان (عجل الله فرجه الشریف) و رهنمودهای حکیمانه مقام منیع رهبری و برکت خون شهیدان خدمتی ناچیز به انقلاب ، همشهریان و شهر عزیزمان خرمشهر نماییم .

موفق و پیروز باشید .


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

طی هماهنگی از سوی امور اجتماعی منطقه آزاد اروند سازمانهای مردم نهاد خرمشهر شناسایی و به منظور شرکت در اولین نشست اجتماعی فراخوان شدند.

دکتر امینی صدر(گلک) از رزمندگان 8سال دفاع مقدس که مدتی است  در امور اجتماعی منطقه آزاد فعالیت خود را آغاز نموده است از نگرشی وسیع واجتماعی  نسبت به فعالیتهای  مدنی برخوردار است . که مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام می نماییم .

قابل توجه اعضای محترم مجمع عمومی دارای حق رای سمن جلسه امروز راس ساعت 16 در محل سالن همایش منطقه آزاد اروند برگزار می گردد .

ضمنا وسیله ایاب و ذهاب از سوی سمن تدارک دیده شده است .

جلسه فوق امروز با حضور معاونت فرهنگی منطقه آزاد جناب آقای نعمت زاده وجناب آقای امینی صدر وجمعی از دبیران و فعالان سازمانهای مردم نهاد و گروههای مذهبی برگزار گردید . ضمن تشکر و قدردانی از متولیان عرصه اجتماعی منطقه آزاد اروند مشروح جلسه متعاقبا" تعبیه می گردد .

 

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

به نقل از خبرگزاری داخلی سازمان پرسشگران جوان استان خوزستان کارگاهی با محوریت رفتار و اخلاق تشکیلاتی در مورخ 11/1/1392 روز دوشنبه با حضور استادو عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران دکتر مهدی تلوری تشکیل شد جعفر برهاویان افزود میهمانان این کارگاه که همه ی آنان تحصیل کرده بودند حضور داشتند. استاد تلوری گفت کار تشکیلاتی وقت فراوانی را می طلبد و یاد آور شدند مهمترین مسئله در کار تشکیلاتی مسئله ی ولایت پذیری است . زیرا افراد باید تحت عنوان یک گروه و یا سازمان رهبریت یک شخص را بپذیرند استاد تلوری افزود باید کار تشکیلاتی در خرمشهر به صورت قانون در آید تا این شهر بتواند شاهد بازگشت نخبه های خود باشد در پایان هم آقای حسین موتورچی دبیر سازمان پرسشگران جوان ضمن تقدیر و تشکر از استاد تلوری و میهمانان ، دوره ی ساختار قبلی سازمان را تمام شده اعلام کرد و افزودند این بار با تفکری تشکیلاتی مجددا ساختاری نو را تشکیل و سازمان دهی خواهیم کرد . واز همه دوستانی که در ساختار قبلی فعالیت میکردند تشکر و قدردانی نمود .  


برچسب‌ها:
ارسال توسط
تاريخ : سه شنبه 13 فروردين 1387برچسب:,

کارگاه آموزشی با محوریت رفتار و اخلاق تشکیلاتی در تاریخ 11 فروردین از ساعت 20 الی 23 باحضور و آموزش دکتر تلوری استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در محل مسجد امام جعفر الصادق (ع) کوی سوم خردادبرگزار شد . در این کارگاه اعضای سمن و دیگر مدعوین ، روش و فنون جدیدی را در راستای امور تشکیلاتی فرا گرفتند .

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
ادامه مطلب دارای رمز است اعضای اصلی می توانند با وارد نمودن رمز اعلام شده مطلب را مطالعه نمایند .

برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

با توجه به ادغام سازمان ملی جوانان با سازمان تربیت بدنی و تشکیل وزارت ورزش و جوانان اولین جلسه رسمی سال 92 به منظور ساماندهی و عضو گیری جدید در مورخه92/2/27 روز جمعه راس ساعت 6عصر در محل کوی سوم خرداد بلوک 85 واحد 5 برگزار می گردد . 

مدارک مورد نیاز جهت سازماندهی جدید: 

1- مبلغ 100000 ریال جهت حق عضویت 

2- 6 قطعه عکس 3*4 

3- یک برگ تصویر از صفحه اول شناسنامه

4- یک برگ تصویر از کارت ملی 

5- یک برگ تصویر از کارت پایان خدمت (ویژه برادران)

6- یک برگ تصویر از آخرین مدرک تحصیلی

پستهای سازمانی :

عضویت در مجمع عمومی عادی سمن

شرح پست سازمانی: مجمع عمومی عادی اولین جایگاهی است که عضو پس از تشکیل پرونده و پرداخت حق عضویت در آن قرار میگیرد ، برای این عضو به اعتبار عضویتش در کلیه مراسمات اطلاع رسانی اعمال میشود و مشمول برنامه ریزی سمن جهت استفاده از خدمات فرهنگی و اجتماعی است . شرکت در کارگروههای فرهنگی ، اجتماعی و علمی پژوهشی نیز برای این عضو ممکن است .

جلسات مجمع عمومی عادی هر 45 روز 1 بار صورت میگیرد.

عضویت در مجمع عمومی دارای حق رای سمن

شرح پست سازمانی : مجمع عمومی دارای حق رای برگرفته از مجمع عمومی عادی است که پس از تشکیل پرونده و پرداخت حق عضویت با نظر هیئت موسس به عنوان عضوی ارزیاب از حق رای در امور سمن برخوردار می گردد .

جلسات مجمع عمومی دارای حق رای هر 1 ماه 1 بار برگزار می گردد

عضویت در کمیسیون سمن

شرح پست سازمانی : اعضای کمیسیون با رای مستقیم مجمع عمومی دارای حق رای انتخاب می شوند و لایحه ها و طرحهای اجرایی سمن را اریابی می کنند ، کلیه مصوبات کمیسیون سمن باید به تایید نماینده هیئت موسس برسد- در صورت عدم تایید از سوی نماینده هیئت موسس و اعتراض کمیسیون مصوبه در اولین مجمع عمومی دارای حق رای مطرح و به شور گذاشته میشودو نظر مجمع عمومی دارای حق رای گرفته می شود.  

 جلسات کمیسیون هر 15 روز 1 بار برگزار می گردد .

عضویت در شورای مرکزی سمن :

شرح پست سازمانی : شورای مرکزی یک گروه اجرایی است و فعالیتهای اجرایی سمن اعم از تبلیغاتی ، پشتیبانی ،مالی ، اداری و ... را به عهده دارد این شورا تحت مدیریت دبیر شورای مرکزی که توسط مجمع عمومی دارای حق رای انتخاب می شود اداره می شود .

جلسات شورای مرکزی هر هفته 1 بار برگزار می گردد .

 

 

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : جمعه 25 اسفند 1391برچسب:,

سومین همابش نظام پاسخگو - جامعه پرسشگر که قرار بود با حضور و سخنرانی دکتر تلوری استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار گردد با کنسل شدن پرواز های داخلی از مبدا پایتخت به دلیل علل جوی مواجه شد - این همایش با حضور  و سخنرانی موثر جناب آقای مهندس حسینی فرماندار محترم شهرستان خرمشهر و دبیر کل سازمان مردم نهاد جمعیت پرسشگران جوان استان خوزستان به کار خود ادامه داد - حضور مسئولین عزیز محلی ،جوانان خرمشهری ، اساتید و دانشجویان ، شیوخ عشایر غیور منطقه در این همایش امیدی رای برای فعالیت های بعدی ایجاد نمود . 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

دیشب ساعت 9 به مناسبت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همزمان با طنین افکن شدن گلبانگ الله اکبر ، کاروان شادی با حضور خودروهای شخصی در سطح خرمشهر برگزار شد در این برنامه بیش از 70 خودرو و 30 متور سوار توسط جوان با پرچم های ملی ، الوان و غیره تزئین و به مدت 45 دقیقه چراغ زنان و بوق زنان شادی خود را به همگان اعلام نمودند . این برنامه که بصورت مردمی از سوی سازمان پرسشگران جوان تدارک دیده شده بود تاثیر بسزایی را در شهرستان بجای گذاشت . نقطه قابل توجه این برنامه مردمی بودن و شخصی بودن خودروهاست که نظر همگان را جذب کرده بود .


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

دوره توانمند سازی سمن ها روز چهارشنبه مورخ 20/10/91 راس ساعت 14 با حضور دبیران سمنهای خوزستانی در سالن اجتماعات استانداری برگزار  گردید .

در این کارگاه ، سید کریم حسینی مدیر کل امور سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان و مشاور وزیرکشور نیز به ایراد سخنرانی پرداختند-امینی مشاور وزیر و مسئول اداره سازمانهای مردم نهاد وزارت کشور گفت: سمنها حلقه واسط جامعه و بخش حکومت هستند که میبایست از خدمات و نفوذ موثر آنان در ارتباط آسان با مردم استفاده کرد -ایشان تشکیل شبکه های اجتماعی توسط سمنهای هم موضوع را از اهمیت بسیار بالایی ذکر نمود و افزود: طبق پیشنهاد یکی از دبیران 5 یا 9 دی بعنوان روز ملی سازمانهای مردم نهاد به وزیر محترم کشور جهت ثبت ملی پیشنهاد می گردد  قابل ذکر است در این نشست صمیمانه نیز دبیرجمعیت پرسشگران جوان،خواستار تسریع در صدور اعتبار نامه فعالیت سمنها و فرهنگ سازی هرچه بیشتر در بدنه دولت و مردم در خصوص اهمیت فعالیت سمنها شد .

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : پنج شنبه 6 مهر 1386برچسب:,

یه عکس یادگاری از اولین جلسه 6 ماهه دوم سال جاری

همه هستن جز یک نفر ...؟؟؟


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : یک شنبه 2 مهر 1386برچسب:,

 

 

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

مختص محله باصفای کوی سوم خرداد(پیش ساخت)

اولین نشست بررسی معضلات و آسیب های اجتماعی سال 91 چهارشنبه 24/3/91 پس از نماز مغرب و عشاء با حضور مسئولین ادارات خرمشهر و جمع کثیری از ساکنین این شهرک در مسجد امام جعفر الصادق(ع) برگزار گردید .

در این جلسه چهره های شاخصی همچون حضرت حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه محترم شهرستان،جناب مهندس حسینی فرماندار محترم شهرستان،جناب مهندس نظارت شهردار محترم شهرستان نیز حضوری فعال داشتند .

این نشست در قالب یک فعالیت سازمانی از سوی جمعیت پرسشگران جوان برگزار گردید .

از جمله اقدامات صورت گرفته سازمانی می توان به : اطلاع رسانی از طریق نصب بنر ، اطلاعیه بصورت تراکت ، اعلام از طریق بلندگوی مسجد محل ، اجرای پروژه نظر سنجی اجتماعی ، نصب پلاکارد های خیر مقدم ، پذیرایی و مدیریت جلسه اشاره نمود .

 
 

 رتبه نارضایتی  عنوان مورد  درصد نارضایتی
1 وضعیت گاز %96
2 وضعیت امور فرهنگی و کتابخانه %94
3 سرویس خط واحد %92
4 امکانات ورزشی %90
5 سرکشی مسئولین دولتی %88
6 نظافت وبهداشت عمومی %86
7 آسفالت خیابانها و معابر %80
8 پارک و امکانات تفریحی %74
9 فضای سبز %66
10 کیفیت نان %60
11 دفع صحیح زباله %54
12 آب %52
13 قیمت اجناس %40
14 برق %36
15 مدارس %32
16 امنیت %16
17 مراسمات مذهبی %16

شایان ذکر است جمعیت پرسشگران جوان در صدد دارد تا پایان سال 91 شش نشست را در شش محله برگزار نماید .

 

 

پیرو جلسه مورخه 91/3/24 امروز 91/4/4با حضور فرماندار - شهردار روسای ادارات آب ، فاضلاب ، برق ، آموزش و پرورش ، بهداشت و درمان ، معاون نیروی انتظامی ، و تلفیقی از اعضای هیئت امنای مسجد امام جعفر الصادق (ع) کوی سوم خرداد و نمایندگان جمعیت پرسشگران جوان راس ساعت 17 در سالن جلسات فرمانداری خرمشهر برگزار گردید . این نشست ضمن بررسی وضعیت کلی کوی سوم خرداد مصوبات قابل توجهی را در بر داشت که از اهم آنها موارد مشروحه ذیل است .

اختصاص 3 دستگاه کولر به مسجد

اختصاص 15000000 تومان در قالب مصالح ساختمانی جهت تکمیل مساحت 14*8 با کابری فرهنگی  در مسجد

اتمام عملیات گاز کشی تا پایان مهر ماه 91

بررسی و مطالعه معضل حصارکشی غیر  قانونی و احاطه تاسیسات آب ، فاضلاب ، برق و تلفن در داخل حصارهای ایجاد شده .

فعال نمودن مرکز بهداشت و درمان شهرک و اجرای طرح پزشک خانواده

نخاله برداری و کاشت نهال

تاسیس مکانی جهت ورزش جوانان

آسفالت جاده های شهرک پس از اتمام عملیات گاز کشی

شایان ذکر است با نظر فرماندار محترم مقرر گردید ایشان در معیت چند نفر از مدیران سازمانهای مهم طی بازدیدی از آخرین وضعیت مسجد اقداماتی را برای مسجد مظلوم امام جعفر الصادق (ع) اجراء نمایند . 

در پایان ضمن تشکر از زحمات فرماندار محترم و مسئولین خدوم این شهرستان از همراهی برادران مرتضی فیروزی ، فرید آبیار، و خانم مریم سعیدی نژاد در این جلسه کمال تشکر بعمل می آید .

خبر از آرشیو فقط جهت مرور

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1386برچسب:,

جمعیت پرسشگران جوان تا پایان سال 1391 شش نشست تخصصی با هدف کاهش و رفع معضلات و آسیب های اجتماعی را در محلات باصفای شهرستان خرمشهر برگزار مینماید .

این نشست تحت عنوان گفتمان تخصصی رها با حضور اهالی محلات ، ریش سفیدان و افراد با نفوذ محلات برگزار می گردد.

اجرای نظر سنجی و نیاز سنجی ، اولویت بندی معضلات و آسیب های اجتماعی ، ارائه راهکارهای مفید و عملی در جهت رفع و یا کاهش آنها مواردی است که در این نشست ها پیگیری خواهند شد .

شایان ذکر است در حال حاظر محلاتی چون پیشساخت-دره-عباره-غفارنصیری-کوتشیخ-کوی ایثارمورد نظر این سازمان می باشند .

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

دومین جلسه سال جاری سمن با حضور اعضای مجمع عمومی دارای حق رای سازمان در مورخه 29 1/91 راس ساعت 20:30 الی 22 شب برگزار شد .

برگزاری 4 همایش در سال جاری - برگزاری نشستهای تخصصی با موضوع گفتمان رها در محلات - برگزاری 6 جلسه پرسش و پاسخ با مسئولین در محلات از اهم موضوعات جلسه بود .

در این جلسه مقرر گردید اولین همایش سال جاری به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر قهرمان برگزار گردد .


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

 

در مورخه 17/1/91 دبیران سازمانهای مردم نهاد سراسر استان خوزستان با جناب آقای رسولی نژاد معاونت محترم امور حقوقی ، امور مجلس و استانهای وزارت ورزش و جوانان دیدار نمودند .

در این دیدار ضمن حضور جمع کثیری از دبیران و فعالان اجتماعی سراسر استان ، چهره های شاخصی همچون جناب آقای سودانی نماینده محترم اهواز در مجلس شورای اسلامی ، جناب آقای امینی معاونت محترم امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ، جناب آقای مهندس عامری گلستان معاون محترم استاندار ، جناب آقای گرشاسبی مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان ، جناب آقای نوری معاون محترم امور جوانان استان ، حضور داشتند .

در این همایش جناب آقای جلیلی دبیر موسسه ای از شوشتر - حسین موتورچی دبیر جمعیت پرسشگران جوان از خرمشهر و جناب آقای سید فضل الدین موسوی دبیر موسسه پنج تن آل عبا از اهواز ، به نمایندگی از 200 سازمان مردم نهاد  استان خوزستان به ترتیب به ایراد سخنرانی پرداختند .

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,

ششمین نشست تخصصی جمعیت پرسشگران جوان باهدف رفع و کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی شهرستان خرمشهر در مورخه 28 بهمن در محل مسجد امام جعفر الصادق (ع) کوی سوم خرداد برگزار شد . در این نشست که با حضور بیش ازیکصدو پنجاه نفر از علاقمندان به امور اجتماعی برگزار شد ضمن برگزاری کارگاه توانمند سازی ، روش تسهیل گری از طریق بازی های اجتماعی آموزش داده شد .


 

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:,

 

 همایش جوانان فجر آفرین امروز راس ساعت 10 صبح در تالار مهتاب اهواز از سوی معاونت جوانان امور کل ورزش و جوانان استان خوزستان برگزار گردید . در این همایش جناب آقای عامری گلستان معاون محترم استاندار ، جناب آقای گرشاسبی مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان ف جناب آقای مهندس نوری معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان ، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان ، امام جمعه موقت شهرستان اهواز نیز حضور داشتند . در این همایش که از ابعاد مختلف و جذابی برخوردار بود جمعیت پرسشگران جوان برای سومین بار همراه با چند موسسه فعال دیگر مورد تقدیر مقامات دولتی قرار گرفت .


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

امروز راس ساعت 11:30 جمع کثیری ازدبیران و فعالان اجتماعی تشکل های غیر دولتی اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان با حضرت آیت الله جزایری نماینده معزز ولی فقیه در استان خوزستان دیداری صمیمانه را برگزار نمودند.

حضرت آیت الله جزایری ضمن تقدیر از روحیه بالای جوانان در زمینه های مختلف علمی و مذهبی جوانان ایرانی را پیشتاز جوانان جهان در همه عرصه ها دانست و افزود : امروز جوانان ایرانی با فعالیت های چشم گیر خود در تشکلهای غیر دولتی همچون جوانان دوران انقلاب حافظ و حامی آرمانهای امام راحل و انقلاب اسلامی هستند . 

در این دیدار مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان خوزستان به بیان آمار و عملکردی در زمینه امور جوانان پرداخت .


 

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : شنبه 15 بهمن 1390برچسب:,

پنجمین نشست تخصصی با رویکرد کاهش و رفع معضلات و آسیب های اجتماعی دیروز 14/11/90 راس ساعت 19:30 در محل مسجد امام جعفر الصادق(ع) کوی سوم خرداد برگزار گردید.

در این نشست آقایان محمود بغلانی با موضوع مدیریت - احمد راد با موضوع مشارکت مدنی - علیرضا بصراوی با موضوع بازار- حسین موتورچی با موضوع تجمیع و دفع صحیح زباله - خانم مریم سعیدی نژاد با موضوع زیباسازی به ارائه پژوهش و تحقیقات خود پرداختند . 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

 

نطق دبیر جمعیت پرسشگران جوان به نمایندگی از تشکلهای استان خوزستان در دیدار با استاندار

به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت علی اکبر و هفته جوان جلسه ای با حضور دبیران سازمانهای مردم نهاد و استاندار محترم استان خوزستان از سوی سازمان ملی جوانان در محل سالن جلسات استانداری برگزر شد .

 

در این نشست ضمن ارائه بیلان فعالیت از سوی سرپرست جدید سازمان جوانان استان خوزستان جناب آقای مهندس نوری ، دبیر جمعیت پرسشگران جوان به نمایندگی از کلیه سمن های جوان استان خوزستان عهده دار انتقال مشکلات فرا روی سمن هادر استان گردید .

موتورچی در سخنان خود عدم همکاری و به رسمیت شمردن سمن ها از سوی برخی از دستگاههای دولتی را نوعی بی احترامی به قانون و قانون گذار دانست و افزود : سازمان های مردم نهاد به عنوان حلقه واسط بین مردم و نظام حکومتی عهده دار انتقال مشکلات و آسیب های اجتماعی هستند لذا بر حسب مصوبه جدید مجلس واگذاری فعالیتهای قابل واگذاری از سوی دولت به سمن ها نشان از موثر بودن مجموعه های اجتماعی در جامعه است .

دبیر جمعیت پرسشگران جوان در پایان سخنان خود ضمن اشاره به عدم تخصیص اعتبارات به طرح اوقات فراغت سمن ها در تابستان ۹۰، خواستار اختصاص اعتبار از سایر منابع دولت ، جهت نیل به اهداف فرهنگی و اجتماعی سمن ها گردید .

در این نشست استاندار محترم و جوان دوست استان خوزستان ضمن تبریک هفته جوان ، جوانان را موتور محرک کشور دانست و افزود : جوانان در دولت نهم و دهم از بیشترین امتیازات برخوردار شده اند .

دکتر حجاز ی با اشاره به سخنان دبیر جمعیت پرسشگران جوان استان خوزستان در خصوص عدم به رسمیت شمردن سمن ها از سوی برخی از دستگاههای دولتی ، خواستار معرفی دستگاههای مورد نظر به معاون سیاسی و اجتماعی گردید .  


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : سه شنبه 11 بهمن 1386برچسب:,

 

 دومین همایش نظام پاسخگو– جامعه پرسشگر در محل تالار فانوس شهرستان خرمشهر با حضور و سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه محترم این شهرستان برگزار گردید .

 در این همایش حسین موتورچی دبیر کل جمعیت پرسشگران جوان استان خوزستان ضمن شرح اهداف همایش ، مورد بیکاری جوانان را از اهم مشکلات و معضلات اجتماعی عنوان کرد و افزود : شعار ایران سرای من است بر ما ایرانیان خرمشهری نیز صادق است . موتورچی  جلوگیری از اختصاص فرصتهای شغلی برای افراد غیر محلی و غیر بومی را خواستار واعلام کرد این حق مسلم جوانان خرمشهری است که از فرصتهای شغلی موجود در محل زندگیشان استفاده نمایند .

 امام جمعه محترم خرمشهر ضمن تقدیر از زحمات جوانان در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی ، خواسته بحق جوانان خرمشهری را تایید و در بکار گیری جوانان بومی تاکید کرد .حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت : اشتغال فقط در ادارات و کارخانجات دولتی خلاصه نمی شود . ایشان گسترش فعالیتهای خود اشتغالی و تقویت بخش خصوصی ، بخصوص کشاورزی را از راههای موفق در حل مشکل بیکاری معرفی نمود .

  تقدیر از جناب آقای سید راضی هاشمی و سرکار خانم سکینه سلیمانی بپاس عضویت در کانون وکلای دادگستری استان خوزستان – معرفی و تقدیر از سومین سازمان مردم نهاد موصوف به ترنمیها – مقاله و شعر خوانی از دیگربرنامه های این همایش بوده است.

این خبر جهت مروری بر عملکرد سازمان از آرشیو پخش شده است .


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

این تصاویر مربوط به طرح حصار کشی محدوده شهری توسط منطقه آزاد  اروند است که قبلا" قصد ایجاد آن را داشتند .

این بلوار نرسیده به میدان فرودگاه است

اگر این اتقاق می افتاد چه می شد ... 

در این جلسه مجمع عمومی سازمان با دعوت خود منطقه آزادی ها در منطقه آزاد حضور پیدا کرد و پای مذاکره نشست .

موضوع جلسه

منطقه آزادیها :به دیوار و حصار کشی منطقه آزاد در محدوده شهری اعتراض نکنید

سازمان پرسشگران جوان :نمیشه این تصمیم کارشناسی نشده است ما مخالفیم  

بحث یه  مقداری داغ شد

جای شما خالی هم در این جلسه و هم در جلسه بعدی که هر کدام تقریبا" ۵ ساعت طول کشید شام مفصل  تهیه کردند ... بالاخره ما هم

اما چه کنیم آخرش بابت دعوتی و دو تا شام و پذیرایی حسابی خیلی تشکر کردیم

و به احترام آنها فقط در مقابل مصلای قدس تجمع

 (آخ آخ ببحشید تجمع نه ... میتینگ اجتماعی ) برگزار کردیم .

این هم لحظه ای بود که حسابی از امام جمعه وقت حضرت حجت الاسلام و المسلمین نوری به دلیل حمایت از حرکت مردمی سازمان در مخالفت با حصار کشی تشکر کردیم.

 

آخرش خدا یاری کرد و فرداش کل دیوار های بتونی رو جمع کردند

خدا را شکر حداقل یه خدمت ناچیز به شهرمون کردیم

راستی

اگر این اتقاق می افتاد چه می شد ...

این مطلب با توجه به سفر اخیر (امروز)ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی به استان خوزستان و اعلام تسری محدوده منطقه آزاد اروند به تمامی اراضی خرمشهر و آبادان جهت مروری بر جریان محدوده منطقه آزاد به عنوان یکی از عملکردهای اجتماعی سازمان مردم نهاد جمعیت پرسشگران جوان و جوانان خوب خرمشهری در صفحه اصلی وبلاگ به اجرا درآمده است .

راستی اگر دیوار حائل نصب می شد امروز کسی به فکر گسترش محدوده منطقه آزاد می بود این سوالی است که خیلی از مدعیان دلسوزی به خرمشهر که بعضا" تصاویرشان در بولتن خبری مقابل هم هست باید پاسخگو باشند .

این موفقیت بزرگ و پیروزی مبارک رو به همه مردم خرمشهر و آبادان ،خصوصا" جوانان و اعضای محترم سمن تبریک عرض مینمایم .

راستی اگر این اتفاق می افتاد چه می شد ؟...

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
آخرین مطالب
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد